Σάββατο 28 Φεβρουαρίου 2015

Θεώρηση βιβλιαρίων Υγείας στο ΙΚΑ


Τα βιβλιάρια υγείας του Δημοσίου έχουν ισχύ ως τις 28-2-2015. 

Δεν απαιτείται η προσέλευση των ασφαλισμένων στα υποκαταστήματα του ΙΚΑ προκειμένου να θεωρήσουν το βιβλιάριο υγείας για την περίοδο από 1/3/2015 έως 29/2/2016, αφού όλες οι σχετικές διαδικασίες μπορούν να γίνονται από τον διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ).
Τη δυνατότητα αυτή για την αυτόματη θεώρηση έχουν όσοι υπάγονται στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι (συμπεριλαμβανομένων και αυτών του τ. ΟΠΑΔ/ΤΥΔΚΥ). Σε ανακοίνωσή της η Διοίκηση του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ επισημαίνει τα εξής:
  • Η θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας και η αποστολή αυτοκόλλητων ετικετών για την ανανέωσή τους καταργήθηκε.
  • Για τους άμεσα ασφαλισμένους, που έχουν τις απαιτούμενες προϋποθέσεις (τουλάχιστον 50 ημέρες ασφάλισης το έτος 2014), έχουμε ήδη αναγγείλει ηλεκτρονικά την ανανέωση της ασφαλιστικής τους ικανότητας στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης, ώστε οι πάροχοι υγείας (νοσοκομεία, κλινικές, ιατροί, διαγνωστικά κέντρα κλπ) να τους εξυπηρετούν με την επίδειξη του ατομικού βιβλιαρίου υγείας, χωρίς περαιτέρω διαδικασίες και κυρίως χωρίς να απαιτείται προσέλευσή τους στις υπηρεσίες μας.
  • Τα προστατευόμενα μέλη (σύζυγοι και τέκνα έως 18 ετών) των ασφαλισμένων δικαιούχων περίθαλψης, εξυπηρετούνται από τους παρόχους υγείας χωρίς περαιτέρω διαδικασίες, έστω και αν δεν διαθέτουν Αριθμό Μητρώου Ασφαλισμένου/ ΑΜΑ (δηλ. δεν έχουν απογραφεί), αρκεί να επιδείξουν ατομικό και οικογενειακό βιβλιάριο υγείας, στο οποίο είναι καταχωρημένα.
  • Για τα προστατευόμενα μέλη (συζύγους και τέκνα) των ασφαλισμένων του τ. ΟΠΑΔ / ΤΥΔΚΥ η ανανέωση της ασφαλιστικής τους ικανότητας θα αναγγελθεί στο Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης την Τρίτη 3/3/2015.
  •  Όλοι οι ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι μπορούν να ενημερώνονται και να επιβεβαιώνουν ηλεκτρονικά ότι διαθέτουν ασφαλιστική ικανότητα από το διαδικτυακό τόπο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (www.ika.gr / Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες/ Ηλεκτρονικές Υπηρεσίες προς Ασφαλισμένους - Συνταξιούχους/ Ασφαλιστική Ικανότητα).
Τέλος από τον επόμενο μήνα, θα τεθεί σε λειτουργία νέα ηλεκτρονική υπηρεσία, μέσω τις οποίας θα παρέχεται δυνατότητα απογραφής (απόδοσης Αριθμού Μητρώου Ασφαλισμένου / ΑΜΑ) των προστατευόμενων μελών (συζύγων και τέκνων) που είναι καταχωρημένα σε οικογενειακά βιβλιάρια υγείας με παράλληλη απόδοση ασφαλιστικής ικανότητας (ηλεκτρονική θεώρηση των βιβλιαρίων υγείας).

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Λειτουργία Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2014-2015



κλικ στην εικόνα





Εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της Π.Ε.

απόφαση της ΔΟΕ (2013) 

Δ.Ε.Π.Π.Σ. και Α.Π.Σ. (αναλυτικά προγράμματα)
Ισχύουν οι Υπουργικές Αποφάσεις (ΦΕΚ τ. Β' 303/2003) και (ΦΕΚ τ. Β' 304/2003)
Για την αυτεπάγγελτη αναζήτηση πιστοποιητικών αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ. ισχύει η
Δικαιολογητικά εγγραφής μαθητών 2014-2015
Το νέο έντυπο ΑΔΥΜ
Το Φύλλο Ιατρικής Εξέτασης για το Ατομικό Δελτίο Υγείας
Για την πιστοποίηση υγείας μαθητών ισχύουν οι:

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Έγγραφο του Υπουργείου Παιδείας παραβιάζει το διδακτικό ωράριο των Εκπαιδευτικών








Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αναφέρει ότι ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναπληρώσει εκπαιδευτικό που απουσιάζει έκτακτα πέραν του διδακτικού του ωραρίου.

Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι παρουσιάζεται η αναπλήρωση του εκπαιδευτικού που απουσιάζει, ως ανάθεση υπηρεσίας, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται το θεσμοθετημένο ωράριο εργασίας των εκπαιδευτικών.

Στην ουσία μια τέτοια ενέργεια αποτελεί αύξηση ωραρίου του εκπαιδευτικού ενώ είναι γνωστό ότι υπερωριακή απασχόληση δε μπορεί να οριστεί από το Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας αλλά μόνο με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Περιφερειακού Συμβουλίου.





Σάββατο 14 Φεβρουαρίου 2015

Απενεργοποίηση της πλατφόρμας αξιολόγησης







Απενεργοποιήθηκε σήμερα (κατέβηκε) η πλατφόρμα αξιολόγησης 
https://www.iep.edu.gr/evaluation/ του ΙΕΠ όπου μέσω αυτής αξιολογήθηκαν οι Σχολικοί Σύμβουλοι, οι Διευθυντές Εκπαίδευσης και αναμένονταν στις 16 Φεβρουαρίου η αξιολόγηση των Διευθυντών και Προϊσταμένων Σχολικών Μονάδων.


πηγή






Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

Οι 41 εξαγγελίες του Αν. Υπουργού Παιδείας στη Βουλή για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση


41 εξαγγελίες έκανε λίγο μετά τα μεσάνυχτα από το Βήμα της Βουλής ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης, κατά την ανάλυση των Προγραμματικών Δηλώσεων .

Ειδικότερα ο κ. Κουράκης ανακοίνωσε , τα ακόλουθα , κατά ενότητα:

1. Τέρμα οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων
Τερματίζουμε την πολιτική καταργήσεων και συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων. Επανεξετάζουμε, όμως, τη λειτουργία σχολικών μονάδων που καταργήθηκαν στη βάση παιδαγωγικών και κοινωνικών κριτηρίων.
2. Οι μνημονιακοί νόμοι
Οι μνημονιακοί νόμοι, που διέλυσαν και υποβάθμισαν τη δημόσια παιδεία παύουν να ισχύουν.

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Hμέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (10/2/2015)








Αγαπητές/οί εκπαιδευτικοί,


 Με αφορμή τον 12ο εορτασμό της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (10/2/2015), το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, έχει την τιμή να σας προτείνει:

1)        Να πραγματοποιήσετε με τους μαθητές σας ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες σχετικά με την ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου,  μεταδίδοντας το φετινό σύνθημά της: «Όλοι μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο!». Υλικό θα βρείτε στο http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/teach/item/320-epsd.
2)        Να γνωστοποιήσετε μέσω του Ημερολογίου Εκδηλώσεων της ομάδας «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο» και να μοιραστείτε με τη σχολική κοινότητα τις εκδηλώσεις σας στοhttp://blogs.sch.gr/groups/internet-safety/calendar/
3)        Ειδικά για τα Γυμνάσια και την Α’ Λυκείου, μπορείτε να αξιοποιήσετε την ήδη έτοιμη παρουσίαση “Παιδιά και ψηφιακή φήμη” καθώς και το βιβλίο 52 σελίδων “Το Διαδίκτυο που θέλουμε” με την έγκριση του ΙΕΠ, (http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/teens/item/311-iep).
4)        Ειδικά για τα Δημοτικά Σχολεία, μπορείτε να κατεβάσετε το βιβλίο δραστηριοτήτων «Παίζω και μαθαίνω»  στο http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/kids/item/104-play_learn.
5)        Μήπως ήρθε η ώρα να πιστοποιήσετε το σχολείο σας με την ευρωπαϊκή ετικέτα eSafety; Μάθετε περισσότερα στο http://internet-safety.sch.gr/index.php/articles/teach/item/301-esf (για όλες τις βαθμίδες σχολείων).

 Ας κάνουμε όλοι από κοινού, κάθε ημέρα του έτους, Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου!

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Ενημερωτικός Κόμβος “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο”


Κυριακή 1 Φεβρουαρίου 2015

Αναστέλλεται η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών - Δικαίωση του ΑΝΕΜΟΥ



Την αναστολή των τρεχουσών διαδικασιών αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αναστέλλονται ανακοίνωσε επίσημα σήμερα Σάββατο το υπουργείο Παιδείας, διότι σύμφωνα με το ανακοινωθέν «δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό» και «προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες.




Το υπουργείο διευκρινίζει πως αυτό προτίθεται η πολιτική ηγεσία να προτείνει στον Πρωθυπουργό να περιλάβει στις προγραμματικές δηλώσεις του.
Ειδικότερα το ανακοινωθέν του υπουργείου Παιδείας αναφέρει τα εξής:
Η αποτίμηση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου είναι απαραίτητη και οφείλει να διεξάγεται με δημοκρατικό και συλλογικό τρόπο ως λειτουργία γνωστικής ανατροφοδότησης και αναστοχασμού και σκοπό την ουσιαστική βελτίωση του εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου. Με δεδομένο ότι οι τρέχουσες διαδικασίες 'αξιολόγησης' δεν υπηρετούν τον εν λόγω σκοπό, αυτές αναστέλλονται προκειμένου να μελετηθούν σε βάθος όλοι οι συναφείς παράγοντες. Πάντοτε μέσα από ουσιαστικό διάλογο με όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία και τους φορείς τους.
Δικαίωση του ΑΝΕΜΟΥ  κλικ εδώ


Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

ΑΝΕΜΟΣ και ιστοσελίδα Συλλόγου Περικλή






Στις 13 Ιανουαρίου 2015 στείλαμε το παρακάτω μέιλ στην Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ του Συλλόγου Περικλή.



Αγαπητοί συνάδελφοι/σσες, καλησπέρα και Καλή Χρονιά σε όλους και όλες!

Σας στέλνουμε αυτό το email για να σας εκφράσουμε την επιθυμία μας να "φιλοξενείται" και ο ΑΝΕΜΟΣ στην ιστοσελίδα του Συλλόγου μας στο σχετικό σύνδεσμο με τις παρατάξεις. 
Σε  τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με την προηγούμενη Πρόεδρο του Συλλόγου μας, Ηλέκτρα Μήτσουρα, μάς τονίστηκε ότι στην ιστοσελίδα φιλοξενούνται μόνο οι παρατάξεις που έχουν εκλέξει εκπροσώπους/ο σύμφωνα με απόφαση προηγούμενου Δ.Σ.

Αυτή η απόφαση θεωρούμε  ότι είναι  αντιδημοκρατική και άδικη. Θέλουμε να αλλάξει και ζητάμε από την κάθε παράταξη ξεχωριστά, αλλά και από το νέο Δ. Σ του Συλλόγου,  στην επόμενη συνεδρίασή του μια ξεκάθαρη απάντηση.
Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για τις αποφάσεις σας.

Το μόνο απαντητικό μέιλ που λάβαμε ήταν από τον εκπρόσωπο της  ΑΚ.ΣΥ.Α  στο Δ. Σ και ήταν το εξής:

Καλή χρονιά!

Η Α.Κ.ΣΥ.Α θα υπερψηφίσει το αίτημά σας, το θεωρεί αυτονόητο.

Οι άλλες Παρατάξεις ούτε φωνή, ούτε ακρόαση!
Τα συμπεράσματα δικά σας...



Και η αργοπορημένη απάντηση του Δ. Σ του Συλλόγου μας μετά την κοινοποίηση της αλληλογραφίας με την οποία ικανοποιήθηκε το αίτημά μας.





Τρίτη 27 Ιανουαρίου 2015

Οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων


Δημοσιεύτηκαν στην  Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Δημοτικών Σχολείων, μετά την εισαγωγή της της μελέτης   στην πρωινή ζώνη και δύο διδακτικών  ωρών  Φυσικής  Αγωγής και Μελέτης  Περιβάλλοντος στις  δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».





Επίσης την προηγούμενη εβδομάδα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης οι δύο υπουργικές αποφάσεις που αφορούν:
Α. Την πιλοτική εφαρμογή της μελέτης των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου στην πρωινή ζώνη, και,
Β. Τη διάθεση μιας  διδακτικής ώρας της Φυσικής Αγωγής για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο», από την Α΄ έως την Στ΄ τάξη και
  για τις τάξεις Α΄ έως Δ΄ διατίθεται, για τις ίδιες δράσεις η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος
 Μελέτη στην πρωινή ζώνη του Δημοτικού Σχολείου
 Σύμφωνα με την απόφαση:
Α. Για το σχολικό έτος 2014-2015 και για το χρονικό διάστημα από 2 Μαρτίου 2015 έως και την λήξη των μαθημάτων του διδακτικού έτος 2014-2015 θα εφαρμοστεί πιλοτικά η μελέτη και εμπέδωση των μαθημάτων Γλώσσα, Μαθηματικά και Φυσικά στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα της Υποχρεωτικής Πρωινής Ζώνης των 35 ωρών των Δημοτικών Σχολείων που εφαρμόζουν το Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα(ΕΑΕΠ) με την κατά τη δυνατή ολοκλήρωση στο σχολείο των εργασιών ώστε να απαλλάσσονται οι μαθητές από τις «κατ΄ οίκον» εργασίες.
Β. Σκοπός της ρύθμισης είναι η ενίσχυση της αντισταθμιστικής λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου με ΕΑΕΠ και η αντιμετώπιση της σχολικής αποτυχίας και σχολικής διαρροής.
Γ. Η μελέτη και εμπέδωση θα εφαρμοστεί στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’,Ε΄,ΣΤ’ στα μαθήματα Γλώσσα, Μαθηματικά και στις τάξεις Ε΄, ΣΤ’ και στο μάθημα της Φυσικής.
Δ. Για την μελέτη και εμπέδωση των ανωτέρω μαθημάτων θα διατίθεται είτε μέρος της διδακτικής ώρας των ανωτέρω γνωστικών αντικειμένων είτε ολόκληρη διδακτική ώρα ημερησίως και μέχρι 5 ώρες την εβδομάδα συνολικά. Η μελέτη και εμπέδωση υλοποιείται από τον δάσκαλο της τάξης ή από άλλον εκπαιδευτικό ΠΕ 70.
Ε. Η κατανομή των ωρών της μελέτης και εμπέδωσης και η διαμόρφωση του Εβδομαδιαίου ωρολογίου προγράμματος θα γίνεται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων και έγκριση του οικείου σχολικού Συμβούλου με βάση της ανάγκες, τις δυνατότητες, τη σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού, τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας της σχολικής μονάδας κ.λ.π. Ζ. Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής εφαρμογής θα ακολουθήσει σχετική αξιολόγηση.
Δύο διδακτικές ώρες Φυσική Αγωγή και Μελέτη Περιβάλλοντος για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο»
Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση:
Α. Διατίθεται μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο», από την Α΄ έως την Στ΄ τάξη.
Β. Επίσης για τις τάξεις Α΄ έως Δ΄ διατίθεται, για τις ίδιες δράσεις η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος
Ειδικότερα:
Στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’ , η μία διδακτική ώρα της Φυσικής Αγωγής θα διατίθεται για χορούς.
Επιπλέον στις τάξεις (Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’΄) μία διδακτική ώρα θα διατίθεται για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».
Για τις τάξεις Ε΄,ΣΤ’ , δύναται να διατίθεται μία (1) διδακτική ώρα για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».
Προτείνεται για όλα τα τμήματα του ολοήμερου προγράμματος. Θα μπορούσαν να υπάρξουν και μικτά τμήματα από μαθητές διαφορετικών τάξεων υπό τη μορφή κύκλων γνωστικών αντικειμένων ή αλλιώς ομίλων δράσεων δημιουργίας και πολιτισμού.
Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δραστηριότητας οι μαθητές όλων των τάξεων μπορεί να προετοιμάζουν σχολικές εορτές, χορωδίες, θεατρικές παραστάσεις και άλλες δημιουργικές δραστηριότητες για την καλλιέργεια της αισθητικής καθώς και την ανάδειξη και προώθηση στοιχείων του πολιτισμού όπως: λογοτεχνία, τέχνες, φωτογραφία, μουσικά σύνολα, κ.α.).
Η συγκεκριμένη δραστηριότητα μπορεί να οργανωθεί από δασκάλους, εκπαιδευτικούς θεατρικής αγωγής και εκπαιδευτικούς μουσικήs, φυσικής αγωγής. Στις τάξεις Α΄,Β΄,Γ΄,Δ’ , η μία διδακτική ώρα της Μελέτης Περιβάλλοντος δύναται να διατίθεται από τον διδάσκοντα/ εκπαιδευτικó ΠΕ 70 για δράσεις του προγράμματος «Κοινωνικό Σχολείο».

Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση

























Είναι λίγο μεγάλο αλλά πολύ ενδιαφέρον. Δείτε το σε συνέχειες...





Η Απαγορευμένη Εκπαίδευση (La Educacion Prohibida) είναι ένα ανεξάρτητο ντοκιμαντέρ που κυκλοφόρησε το 2012. Περιγράφει ποικίλες εναλλακτικές πρακτικές εκπαίδευσης και αντισυμβατικά σχολεία στη Λατινική Αμερική και την Ισπανία, και περιλαμβάνει εκπαιδευτικές προσεγγίσεις όπως η λαϊκή επιμόρφωση, το σύστημα Μοντεσσόρι, η προοδευτική εκπαίδευση, η εκπαίδευση Βάλντορφ, η κατ οίκον διδασκαλία. Το ντοκιμαντέρ χωρίζεται σε 10 θεματικά επεισόδια, που το καθένα παρουσιάζει μια διαφορετική πτυχή της εκπαίδευσης στο πλαίσιο του σχολείου και έξω από αυτό. Τα θέματα περιλαμβάνουν την ιστορία του σχολικού συστήματος, την εξουσία και δύναμη στα σχολεία, την αξιολόγηση και το διαχωρισμό των μαθητών, την κοινωνική λειτουργία των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και το ρόλο των εκπαιδευτικών και των οικογενειών. Η ταινία περιέχει σχεδόν 30 λεπτά κινουμένων σχεδίων και μια φανταστική δραματοποιημένη ιστορία που συνδέει τα επεισόδια. Είναι η πρώτη Ισπανική ταινία που χρηματοδοτήθηκε μέσω της μεθόδου πληθοχρηματοδότησης και προβλήθηκε ταυτόχρονα σε 130 πόλεις, σε 13 χώρες, με συνολικό αριθμό 18.000 θεατών μέσα σε μια μέρα. 

[by Phaedra]



Σχόλιο δικό μου: 

Πολύ καλό και δυνατό ντοκιμαντέρ. Ακόμα κι αν δεν συμφωνείς πλήρως με όλες τις απόψεις που φιλοξενούνται στην ταινία, δεν μπορείς να αναγνωρίσεις ότι κάποιοι εκπαιδευτικοί δεν σταματούν ποτέ να αναζητούν μια καλύτερη εκπαίδευση. 

Μπράβο τους!

Α. Τ.